Alynbikeride.reismee.nl

Zondag maandag en dinsdag

Op zondag was het zover, vol enthousiasme kwamen alle rijders aan de start, na de openings plechtigheid, die eindigde met het hatikwa, stapt iedereen op de fiets. Helaas werd de lucht erg donker, de zon verdween. Na 3 kilometer was er niet meer te fietsen door het noodweer en werden we van de weg gehaald. Wij moesten naar een spa, helaas zwemt het wat lastig in fietskleding.

De weersvoorspelling voor dinsdag is gelukkig beter. De zon schijnt

Om 7:30 uur werden we uitgezwaaid door de burgemeester van Tiberias. We vertrokken met de touringgroep, onroad en de offroad. Geweldig om zo met al de fietsers door Tiberias te fietsen, we werden uitgezwaaid door alle schoolgaande kinderen van Tiberias. De Challenge groep vertrok een uurtje later, zij gaan zo snel. Zij fietsen130 km.

Het doel van de onroad is 15 km klimmen, 900 hoogte meters en om het meer van Kinneret. Het was een fantastische dag voor alle groepen. Totaal 103 km.

De nieuwkomers, Frank van Gelderen, Jacques Spijer, Yossie Herman, Tim Pollack, Aard en zijn zoon Evert Jan van het Land worden enthousiast inde groepopgenomen. De laatst genoemden doen de offroad.

's Avonds een emotionele avond, die bestond uit een herdenking ter nagedachtenis van de agenten die ons vorig jaar begeleiden en na de ride omkwamen, de een tijdens zijn werk op de motor, de ander bij een aanslag op een sjoel vorig jaar in Jerusalem. Beide weduwen waren met hun families aanwezig. Na een minuut stilte hoorden we indrukwekkende verhalen van kinderen van het Alyn, daarna werden wij getrakteerd op een uitgebreid optreden van David Broza.

De weersvoorspelling voor dinsdag ziet er niet goed uit, maar als wij wakker worden is het droog, bewolkt maar we gaan ervoor.

De challenge gaat vandaag de Hermon beklimmen en 130 km fietsen. De touring heeft een fietsloze dag en gaat naar Sefat om een aantal sjoels te bekijken. De onroad gaat een zware dag tegemoet, zij fietsen 67 km met 1250 hoogte meters, door prachtige heuvels langs de Libaneese grens, we eindigen in Shlomi.

De offroad doet zijn best, alleen hebben wij nog niets van onze vrienden gestuurd.

Marja Goldstoff

Leuk om het reisverslag te lezen! Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Heel veel succes met de pittige klimmen.En ik hoop volgend jaar weer mee te gaan! Veel liefs van jullie fietsmaatje uit regenachtig Tel Aviv(op dit moment).Marja

willy Samson

Heel veel succes toppers

Betsie en Hein van Rijn

Wat jammer van de regen ,toch veel succes gewenst.
Onze hartelijke groeten.

Vera en Mark

Leuk om aan de ontvangende te lezen.
Veel succes verder.Missen jullie.Hier nog geen niews.

Mark en Vera

Erica

Ik zag wat voor weer het was. In de Negev was het een wilde wadi geworden. Maar toch misschien wel beter dan die enorme hittegolf van deze zomer. Alle sterkte hoor... ik volg jullie wel.

Daphna

Goed gedaan toppers, ik denk veel aan jullie.Bij gezond ben ik er volgend jaar weer bij.

Micha en Suzy

Lieve fietsvrienden,
we zijn super trots op jullie. Ook geweldig dat de nieuwe mensen zo goed opgenomen worden in de groep en nu zelf kunnen zien hoe bijzonder het WOL gevoel is.

Veel succes vandaag en geniet van de prachtige omgeving.
kus voor iedereen,
Suzy en Micha

Michelle en Ami

In Nederland horen wij dat het heel slecht weer is in Israel. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie 'rusting' verder fietsen. Veel sterkte gewenst met alle bergen en daken.

Liefs - Michelle en Ami

Manja

Leuk om te lezen hoe het gaat! Fijn dat het zo goed gaat. Ben trots op jullie. Veel succes verder! Hoop er de volgende keer weer bij te zijn. Liefs voor allen!

Lea Tropp

Ik ben trots op jullie. De onderlinge kameraadschap. Was dat in de hele wereld maar zo.

Lea Tropp.

Gefeliciteerd met het resultaat. Niet gemakkelijk met dat slechte weer. Top prestatie.