Alynbikeride.reismee.nl

Donderdag

De laatste dag, wat gaat het snel. Heel vroeg brengt de bus ons naar Latrun , klein Israel. Vandaar vertrekken de touring, de onroad en de challenge en vele Israëlische dagrijders. Iedereen zoekt voor de laatste keer zijn fiets en maakt zich klaar voor de start, bij de herentoiletten is het ontzettend druk, bij de vrouwentoiletten stil, de omgekeerde wereld. De start is redelijk chaotisch waardoor een aantallen heren het vertrek mist. Maar gelukkig zijn het goede fietsers en hebben zij de groep snel ingehaald.

Nu wordt het echt klimmen, het is lang en steil!!

Veel fietsers stappen even af om op adem te komen. Halverwege is het mooie weer ook afgelopen en begint het flink te regenen. Nog zwaarder maar uiteindelijk komt iedereen boven. Het is even droog maar dan komt het weer met bakken uit de hemel.

Wwe gaan ondanks de regen weer op de fiets, want de kinderen van het Alyn hospital wachten op ons. De afdaling is pittig, de weg heel glad en op sommige stukken erg slecht. In stilte daalt iedereen, concentratie op weg en stuur en in gedachten bij de kinderen.

Even voor Ein Kerem komen alle rijders bijelkaar een overweldigend gezicht zoveel fietsers met maar een doel, het Alyn Hospital. Het laatste stuk is heel steil en heel heel veel fietsers, dat er niet heel veel valpartijen zijn, is een wonder.

Wat een emotionele ontlading, met veel gezang en tromgeroffel worden wij ontvangen. Er vloeien tranen. We zijn trots op elkaar en op onszelf, iedereen heeft deze fysieke inspanning volbracht. Vol trots dragen wij onze medaille.

De eind ceremonie is kort en binnen door het slechte weer. Dat is jammer. Er is 1,7 miljoen dollar bijelkaar gefietst, wat een fantastisch bedrag. Wij danken alle sponsors voor de enorme steun.

Judy Link heeft een persoonlijk blog geschreven, hierbij de link:

Www.judy4alyn.nl heel fijn om te lezen.

Wij hopen volgend jaar weer te fietsen voor de kinderen van Alyn.

Onze excuses voor het late verslag, er waren grote problemen met de wifi.