Alynbikeride.reismee.nl

De tweede dag

Vandaag gaan we 97 km fietsen, de zon staat alweer stralend aan de blauwe hemel. We klimmen meteen heftig omhoog. De spieren zijn nog niet warm, dus klimmen is echt zwaar. Langs de weg staan mensen enthousiast te klappen en te zwaaien, we vliegen omhoog. We dalen weer af naar het laagste punt van de aarde, de dode zee. Ook fietsen we langs de vrouw van Lot, die versteend naar de Dode zee staat te staren. De zon staat hoog en het wordt steeds warmer, er komt een lange klim, met een stijging van 11%!!. Er valt bijna niet tegen op te drinken. Heel wat mensen gaan uiteindelijke de bezemwagen in, sommige drogen zelfs uit. We blijven klimmen, drinken en fietsen voor de kinderen van Alyn. Bij terugkomst in het hotel aan de Dode zee, gaat een gedeelte van de groep nog even zwemmen, anderen drijven nog even snel in de Dode zee . We hebben een druk programma, dus de bus in en een diner in een Bedoeïen tent. Daarna een indrukwekkende presentatie over het Alyn Hospital. Ze zijn o.a druk bezig nieuwe plannen te realiseren. De AlyNovation. Er komt een laboratorium, waar speciale apparatuur en technieken ontwikkeld gaan worden om nieuwe mogelijkheden voor de kinderen van Alyn en ook mondiaal te realiseren. We zijn onder de indruk over de hulp die het Alyn hospital aan kinderen en ouders geeft, ongeacht religie. We houden jullie op de hoogte.

Morgen wordt weer een lange mooie dag.

Tamara

Zware tocht zo te lezen! Des te knapper van jullie!!
Veel succes de komende dagen!

Jetty

Petje af voor jullie allemaal. Ik word al moe van het lezen van dit reisverslag.

Wendela Meilink

Daphna, Veel bewondering voor jullie prestatie. Nog veel succes met de laatste loodjes! Op naar de eindstreep met weer een mooi onthaal.

Lea Tropp

DE laatste dag. Sterkte en succes. Mooie aankomst in Jeruzalem. 2 kussen voor Manja.

Gerda Brockschmidt

Het is achter de rug! Geweldige prestatie! Nu lekker uitrusten, maak er nog een paar fijne dagen van en goede reis terug naar het koude en druilerige Nederland! Liefs en zoen voor Marion en Joseph