Alynbikeride.reismee.nl

Waar zijn de winkels?

Vandaag gaat de rit van |Ein Bokek naar Masada, een oude verblijfplaats van Joods verzet van de Zeloten egen de Romeinse koning Herodes. Maar voor wij er zijn hebben wij 95km af te leggen. Het eerste stuk voert langs de Dode zee waar zout gewonen wordt. Al snel begint er een serieuze klim. Van 400m onder zee

niveau tot 400m boven zeeniveau. Het uitzicht was fenominaal. Gedurende de hele dag wordt het tegemoet komend- en achteropkomend verkeer tegen gehouden door de politie, wat niet altijd door de bestuurders in dank wordt afgenomen, maar onze veiligheid staat voorop. Na de eerste twintig kilometer begint het echte zware werk en vele memsen hebben een rust pauze nodig in de bus totdat zij weer op de fiets stappen. Na de lunch was ons een mooie afdaling beloofd maar viel dat even vies tegen; weer klimmen todat we in Arad aan kwamen. Na Arad zou het ECHT alleen maar 20km afdalen zijn, maar wat kwamen wij weer becrogen uit. De neuzen van de organisatie werden steeds langer. Aan het eind van de dag was er de optie Masada te beklimmen en een soort van prive tour. Marja liet verstek gaan omdat er geen shop mogelijkheden op Masada zijn.Hoe zeer onze benen ook pijn deden, wij wilden dit niet missen en sleepten ons naar boven. Een prachtige zonsondergang was onze beloning.

Marja

Het laatste stuk lopen heb ik idd even overgeslagen met een heleboel fietsers. Maar met fietsen heb ik niet verstek laten gaan. Was mooi maar mega zwaar!
Xxmar

Chris van Beem

Kanje

Mirla Meerschwam

Ik ken dat slangenpad op masada, de beloning is groot maar het is megazwaar, en dat na een fietstocht van 95 km; kol hakawod!

Mirla Meerschwam

O ja, idd geen winkels op de top van masada, maar in Arad des te meer ?

Lea Tropp

Heel veel respect voor jullie.

Céline Joosten

Toen wij in 1976 met 2 jonge kinderen in de avond bij Massada aankwamen, verwachtten wij ook een winkeltje om wat brood te kopen. Helaas, onze laatste koekjes werden gebruikt om de honger te stillen, en 's morgens( lopend) op naar de top.
Succes verder!
Céline Joosten