Alynbikeride.reismee.nl

Verhaal van Frits Barend

Mijn eerste deelname aan de Alyn Ride, the Wheels of Love, is onderdeel geworden van een missie. Die missie heet Derk Sauer, Nederlander van geboorte, maar al dertig jaar wonend in Moskou. Derk wilde graag een keer naar Israel en omdat we beiden fanatieke fietsamateurs zijn, besloten we dit jaar onze jaarlijkse tocht in de Vlaamse of Waalse Ardennen in te ruilen voor de Israëlische Ardennen. Maar voor het zover was, deden we een dag Jeruzalem met de wandeling naar de Kotel en een dag Tel Aviv op de fiets met uiteraard een bezoek aan Jaffo. Waar we kwamen, hoorden we Russisch praten. Derk ontmoette of Russische joden die nog in Rusland wonen, maar massaal vakantie vieren in Israel of Russen die waren geëmigreerd. Derk was kortom thuis en ik was de vreemdeling. Bij de fietstocht heb ik sterk de indruk dat Derk de enige niet-joodse deelnemer is aan the Wheels of Love. U kent Joden, dus is hij dan wel geen vreemdeling maar wel een bezienswaardigheid. Where is that man from Moscow? Look there. Thanks. Hai Derk, can we make a picture with you? Sommigen wilden hem ook voederen, maar dat was verboden want Derk is vegetariër. Het fietsen vorderde, de etappes zijn droog, heet en hoog. Ik wist al dat Derk een betere fietser was en dat hij beter Russisch spreekt. Maar dat hij zich na zes dagen Israel al bijna meer thuis voelt tussen Massada en Tel Aviv dan ik, dat heeft me verrast, aangenaam verrast dat wel. Als er een briet mila komt, duw ik al die Amerikanen weg en neem ik hem op schoot.

Reacties

Reacties

Mirla Meerschwam

Wat leuk dat Derk meedoet, wist ik niet
Heb hen altijd gevolgd als correspondent un Moscow en soms bij DWDD, geloof ik
Wist ook niet dat jij meefietste, Frits! Super goed van jullie en heel veel succes, aan de hele groep en natuurlijk speciaal aan mijn misjpoge, Suzy en Micha!

Carry

Gezellig verslag van een fantastische fietstocht voor een heel bijzonder goed doel...de patiënten van Alyn☺

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!