Alynbikeride.reismee.nl

De eerste dag,

Op zondagochtend 6 november is het zover, eindelijk mogen wij fietsen voor de kinderen van Alyn. Om 8 uur verzamelen wij bij the good samaritaan, een uurtje met de bus van Jerusalem, vlakbij Jericho. Na het hatikwah ( het volkslied van Israël ) vertrekken 500 rijders, vol enthousiasme, op weg naar Ein Bokek. De temperatuur, ver boven de 30 graden. Na de eerste stop gaan de extra shirts al uit. Indrukwekkend om uiteindelijk de dode zee voor ons te zien liggen. We rijden langs Qumram, waar ooit de dode zeerollen zijn gevonden.

Na de lunch fietsen 15 Kinderen van Alyn met ons mee, op handfietsen, tendems e.d zo zien we nog meer waarvoor wij deze 5 dagen ons in het zweet fietsen.

De temperatuur en de wegen blijven stijgen. Af en toe even stoppen om de de kramp uit de benen te laten trekken. Volgens dokter Mike, drinken wij te weinig. Fantatisch om langs Massada te fietsen. We stijgen bijna 1000 meter en na 96.7 km komen we in hotel Leonardo te Ein Bokek, uitgeput maar zeer voldaan.

Wat zal de dag van morgen ons brengen?

Els Vleeschhouwer

Suc6 op jullie tweede dag. Wat bijzonder dat er 15
patiënten mee fietsten. ???????????????????????????

ruth weijel

Slaap lekker en zeer gezonden fit weer op!

Ruth Weijel

Mirla

Have fun !!

Lea Tropp

Heb veel respect voor jullie. In gedachten fiets ik mee. Kus voor Manja.

Femmie

Allemaal heel veel succes! Naast drinken lijkt het nuttigen van zout me ook belangrijk met al dat gezweet. Gelukkig is dat met de Dode Zee genoeg voorhanden. Extra veel groeten en liefs voor Manja!

Greet I.

Mooi gedaan ! Ga zo verder. Veel sicces.

Gerda Brockschmidt

Jullie hebben de 3e fietsdag achter de rug. Heb bewondering voor jullie. Heel veel succes en sterkte in de hitte en natuurlijk, niet in de laatste plaats, veel plezier! Dikke kus voor Marion en Joseph

Mark en Vera

Dat moet weer een prachttocht geweest zijn.Let goed op de Dode Zee rollen, zie artikel: http://www.timesofisrael.com/israel-worried-palestinians-will-try-to-claim-for-dead-sea-scrolls/

Lea Tropp

Krijg steeds meer bewondering voor jullie.
Nog 2 dagen. Zet hem op. Dikke kus voor Manja