Alynbikeride.reismee.nl

Emotionele dag

Afgelopen woensdag was een zware dag. Niet in de zin van klimmen en afstanden maar wel op emotioneel gebied. Twee jaar geleden werden wij zoals gewoonlijk tijdens de tocht begeleid door de politie. Grote, stoere maar heel lieve kerels op hun motoren. Een maand nadat de WOL was afgelopen hoorden wij dat een van hen, Yaniv, was omgekomen bij een motor ongeluk. Het toeval wilde, dat een van ons een laatste prachtige foto van Yaniv heeft genomen. Met een big smile fietsend op een van onze fietsend, de politieauto op de achtergrond. Saillant detail is dat deze fiets nummer 100 op zijn fietsbordje heeft en laat dat nu net het noodnummer van de politie zijn! In memory van Yaniv fietsen zijn weduwe en een groep politie agenten mee. Drie dagen had deze vrouw al naar de fiets gezocht, waarvan de foto altijd op haar nachtkastje staat en nu vond zij hem. Niemand hield het droog.

De dag verliep verder prima. Fietsten zo'n 85 km over de zogenaamde "rolling hills" een soort duinen. Maar nog steeds schitterend om doorheen te fietsen.

Tegen de middag kwamen we aan in Netivot, het geboortedorp van Yaniv. Daar werd een emotionele herdenking gehouden, waar ook zijn ouders, kinderen en andere familieleden bij aanwezig waren. Na de ceremonie gingen we in bussen naar Jeruzalem, waar het, door een van de fietsers gesponsoorde traditionele "gala" avond werd gehouden. Nou ja gala!! Hier worden de organisatoren en andere staffleden in het zonnetje gezet en fietsers, die al 5 jaar meedoen krijgen een jackje. Het was me wel weer een dagje! Op naar de finish morgen in Alyn.

ruth weijel

fijn dat jullie (wie?) de reisverslagen doem want: emotioneel, leuk en duidelijk.
Tot 120! in gezondheid( hoeft niet altijd te blijven fietsen!).

Gisteren waren Joop en ik erbij om jullie binnen te juichen! Weer gezellig maar het verdere programma na de ceremonie vonden we te kort.
Sjabbat sjalom, Ruth

Lea Tropp

Wat zijn jullie toch een fantastische ploeg!

Femmie

Ontroerend om te lezen. Bijzonder dat jullie dat mochten meemaken en er deel van konden zijn. Zoiets vergeet je nooit: jullie niet en de familie en collegae niet. Bijzonder. Dank voor het delen.

Shabbath Shalom!