Alynbikeride.reismee.nl

De klimuitdaging naar het Alyn Kinderziekenhuis

De laatste dag is aangebroken. Nadat de wekker heel vroeg is af gegaan en wij een zeer uitgebreid ontbijt hebben verorberd vertrekken wij met bussen naar Park Brittanica. Na uitgebreide instructies van de politie rijden wij door het prachtige gebied waar volgens de vertellingen David Goliath versloeg. De natuur is indrukwekkend mooi. Tot nu toe rijden we nog over heuvelig landschap, maar de zon staat al onvermoeibaar te branden. Heet was het, en hoe.

Na 19km was daar de eerste stop, welke we nodig hadden voor de laatste etappe. De beklimming brak aan, 1403 hoogtemeters richting Jeruzalem. Het zware klimwerk was nu echt begonnen. We rijden door de groene bossen van Ein Kerem richting Moshav Ora. Daar ontmoetten we de fietsers van de andere routes, zodat we samen het laatste stuk naar het ziekenhuis konden fietsen. Dit was een mooi moment, omdat het ons met de neus op de feiten drukte. Wij hebben het één dag moeilijk om de top te bereiken, maar de kinderen in het Alyn Hospital hebben het elke dag opnieuw moeilijk om hun doelen te bereiken.

Nadat iedereen met succes de top heeft behaald, verzamelden we ons een paar kilometer voor het ziekenhuis om gezamenlijk te eindigen bij het ziekenhuis. Dit was voor het eerst dit jaar, zodat iedereen tegelijk aan kon komen fietsen. Als één grote groep vertrokken we, met vier politiemotoren voorop. Om te laten zien én horen dat we eraan kwamen, hadden ze hun zwaailichten en sirenes aangezet. Er stonden mensen aan de kant te juichen en bij de finish stonden familie en vrienden ons op te wachten. Het was een emotionele aankomst.

Medailles werden ons door de kinderen van Alyn omgehangen, elk jaar weer een bijzonder moment. Er stonden hapjes en drankjes klaar, er was muziek en de sfeer was uitgelaten. Tijdens het ondergaan van de zon werd de 17e Alyn Wheels of Love met een ceremonie afgesloten. Brenda (PR-manager van Alyn) bedankte iedereen en onthulde samen met Chaim (Director van Wheels of Love) en The Swift & The Bold (de Alyn-kinderen die meegefietst hebben) het bedrag dat dit jaar tot nu toe is opgehaald. Het was ruim 2 miljoen dollar! Het is een fantastisch bedrag, maar nog steeds zijn giften zeer welkom.

Dit was het einde van het avontuur. Fietsen werden uit elkaar gehaald, koffers werden ingeladen en we gingen allemaal met een zeer tevreden gevoel naar huis. We kijken allemaal met een warm gevoel terug op wederom geslaagde Wheels of Love.

PS Mocht je nou nu zelf enthousiast geworden zijn om ook mee te fietsen? Volgend jaar is de Alyn Bike Ride natuurlijk gewoon weer! Het evenement vindt plaats van 29 oktober t/m 2 november. Zie voor meer informatie de website van Alyn:http://www.alynactive.org/Wheels-of-Love

ruth weijel

De reactie van gisteren geldt ook voor het verhaal en het verslag van de tocht van donderdag.

Wel thuis en hopenlijk kunnen jullie volgend jaar weer in gezondheid meedoen.

Wij hopen er weer te zijn om jullie toe te juigen.

Sjabbat sjalom,

Ruth/Joop Weijel

Lea Tropp

Alle respect. Kom allemaal gezond weer thuis.

Mark en Vera

mooie verhalen weer zodat we jullie goed konden volgen. Top prestatie zowel fysiek als financieel. KolHakawod.

Eddy Mock

Heb genoten van jullie verhalen en foto's. Het was alsof ik het zelf wel eens heb meegemaakt! Wel toppers:
Goede reis naar huis.

Astrid Hesseling

Daphna, geweldig mooi wat jullie doen!
Hoop dat je een fantastische tocht hebt gehad!
Zie je snel, goed reis naar huis!!

Femmie

Knap gedaan: respect!