Alynbikeride.reismee.nl

Van Mitzpe Ramon naar Nitzana

Dag route van dag twee ging van Mitzpe Ramon naar Nitzana, 95 km. We begonnen op 800 meter en stegen naar 990 meter om na 40 km via verschillende tussentoppen en stoppen te zakken naar 236 meter.

Op het hoogste puntwas midden in de Negev woestijn en gaf prachtig uitzicht over de Sinai.

Prachtige afdalingen gemaakt via wegen met haarspeldbochten, waarop we helaas soms moesten inhouden vanwege grind en zand. Het laatste stuk reden we pal langs de Egyptische grens waar de Egyptische grenswachten ons stonden aan te moedigen (zover we het Arabisch konden begrijpen...). De weg waarop we reden is alleen toegankelijk met speciale permissie van het leger, dus heerlijk rustig.

Een tweede prachtige uitzicht hadden weover het bijbelse Kadesh Barnea , deze plaats staat genoemd in de Tenach en is een plaats waar het Joodse volk lange tijd verbleef na de uittocht uit Egypte en van waaruit de twaalf verspieders werden uitgestuurd om Israel te verkennen.

Door verkeerde informatie van de verspieders was het Joodse volk gestraft met veertig jaar rondzwerven door de woestijn. Wij hebben het in zes uur afgemaakt, maar ook voor ons voelde het aan als veertig jaar.

Kort samengevat, de tocht was adembenemend, het uitzicht spectaculair en de zadelpijn gigantisch.

De touring heeft een prachtige, inspannende wandeltocht gemaakt door een natuurpark. Na de lunch haakte de touring bij de on-road aan.

Na het veroveren van een jeep van het Israelische leger konden wij de laatste killing kilometers afleggen naar ons Youth Hotel, waar ook de 50 plussers nog werden toegelaten.

Morgen gaan we voor de 113 kilometer met nog meer meters omhoog, om kwart voor zes moeten we ons bij het ontbijt melden om vervolgens om zeven uur zo fris als een hoentje op onze fiets te springen .

Bedankt voor de morele support vanuit Nederland, we hebben het heel hard nodig....

p.s. de andere helft van de redactie ligt al te slapen

Lea Tropp

Ik heb er bijna geen woorden voor hoeveel bewondering ik voor jullie heb. Het lijkt bijna nog zwaarder dan verleden jaar.
Voor morgen ook heel, heel veel sterkte. In gedachten bij jullie.

Ruth Weijel

Het beneemt mij bijna de adem om te lezen, wat jullie vandaag allemaal gedaan hebben en morgen weer moeten doen!
G'd-dank, dat jullie ook af en toe even moeten afstappen om van het uitzicht te genieten.
Welterusten allemaal en voor morgen : blijf op het rechte pad en houd vol! Succes, Ruth

rob en saskia

Toppers; hou vol!! jullie kunnen het! wat een indrukwekkende prestatie zetten jullie neer met z'n allen bij deze hitte.
Manja en Daphna; in gedachten fietsen we met jullie mee naar de top!

Rob en Jes

Wat een prachtig verslag en wat een prachtige foto's. En voor morgen, 'jongelui van 50 uit het Youth hotel' weer heel veel energie toegewenst voor de volgende etappe. Zet 'm op!
groet Rob en Jes

Judy

Wat een prachtige beeldende verhalen.
En wat een bewondering heb ik voor jullie allemaal !Voor jullie inzet, sportiviteit,doorzettingskracht, moed en bevlogenheid.
Heel veel succes allemaal,geniet en kom gezond weer thuis (en dat is om te beginnen bij het Alyn).
Lieve groeten,
Judy

Michelle en Ami

Ik lees jullie verslag en het is zo mooi geschreven dat ik al zadelpijn heb bij het lezen! Kol ha kavod, zo te lezen is het nog zwaarder dan vorig jaar, als dat mogelijk is.

Zet hem op voor vandaag! Vergeet de zouttabletten niet.

Tot morgen - Ami

Céline en Hans

Al vóór deze bike ride hebben jullie je zo enorm ingespannen,zowel wat betreft trainen als ook voor het binnenhalen van sponsorgeld,dat onze bewondering voor jullie nog groter is geworden!
Intussen is mijn computer gecrashed,maar het geld is safe.

Piet & Sylvia

Wat een prachtige foto's en verhalen hebben jullie weer.
Dat maakt jullie missie nog mooier. Petje af voor de hele groep. We zijn benieuwd naar het verhaal van vandaag en wensen jullie nog heel veel sterkte, maar vooral veel genieten de laatste dagen.
Manja en Daphna zet hem op, we vinden jullie kanjers!

martine

lieve allemaal, wat is het toch indrukwekkend dat jullie dit doen, ik krijg er kippenvel van. We wensen jullie de komende dag minder hitte, minder zadelpijn, en veel plezier toe. Jullie zijn geweldig!

lieve bikers

heel veel " sterkte " met de laatste tocht van de \alyn bike ride in 2010.
Wij hopen dat jullie gezond en met een smile aankomen en met nog veel lucht in jullie boddies en banden.
\wij hebben vandaag een paar rijders gezien vlakbij de Gaza strook.
Het was super om te zien hoe dat verliep.
Liefs,

Sylvia en gerrie

Lea Tropp

Jullie zullen zo allemaal wel naar bed gaan. Daarom nu vast heel veel sterkte voor de laatste rit morgen.
Speciaal ook voor Manja, Daphna en Joop.
Geniet van de happening morgenavond in Jeruzalem.

Ruth Weijel

Vandaag Joop "live"gesproken en gehoord, dat hij weer de hele tocht heeft meegefietst, dankzij de zwitserse wonderzalf van Micha Polak op zijn togus.

Op dit moment liggen jullie allemaal al lang in bed omdat morgenochtend het ontbijt om 05.00 uur zal zijn.

Met het einddoel voor ogen: de ontvangst in Alynhospital zulln jullie allemaal een extra drive hebben om de tocht zo goed mogelijk uit te rijden.

Geniet er van en kom goed aan.

manja

Ik heb echt geen woorden voor jullie.Wat schitterend allemaal en echt KOL HAKAWOT
Liefs Lidy