Alynbikeride.reismee.nl

Van Nitzana naar Be'er Sheva

Van Nitzana naar Be’er Sheva.

Vanochtend om zes uur aan het ontbijt in de eetzaal van het ecologisch centrum van Nitzana. In de grond van Nitzana zit een waterbron met een reservoir wat toereikend is voor 1 miljoen mensen voor 110 jaar. Naar het idee van Ben Gurion wil men de Negev irrigeren en bewoonbaar maken.

Om zeven uur op de fiets voor het vertrek naar Be’er Sheva, 117 km hadden we voor de boeg. Het was voor velen een moeilijke start, omdat we de kilometers van de vorige dag nog flink in de benen hadden.

De touring startte veertig kilometer verder vanuit Sde Boker, de plaats waar Ben Gurion de laatste jaren van zijn leven heeft doorgebracht en waar ook zijn graf is.

De touring kreeg bijles over zonnenenergie, terwijl de on-road rijders hoognodig energie konden gebruiken om de wederom pittige hellingen te beklimmen.

Tijdens de lunch kwamen de twee groepen bij elkaar en konden we genieten van tomatensoep en broodjes.

Na de lunch gingen we onder politiebegeleiding verder over de afgezette snelweg naar Beer Sheva. De politie zorgt zo goed voor ons dat ze zelfs onderweg water uitdeelde.

Uiteindelijk bereikte iedereen direct of in-direct het hotel en kon een heet bad de stijve spieren wat ontspannen.

De lekke banden score staat op twee en een lekke waterzak.

Lea Tropp

Jullie moeten van ijzer zijn om zo'n tocht te volbrengen. Ik hoop voor jullie dat dit de zwaarste dag was. Slaap lekker allemaal en morgen hopelijk uitgerust en met frisse moed verder.

Rob en Jes

Zo te zien een zware dag met heel veel indrukken. Mooie foto's bovendien. Ziet er ook heel gezelig uit ondanks het zwoegen en knokken voor maar liefst 117 km. Wij vinden het een topprestatie voor het hele goede doel.
Is dat tomatensoep in die tobbe waar Ellen Roos naast zit op de foto? Voor straks lekker slapen en uitrusten en morgen gezond weer op. Lekkere fietstocht toegewenst voor morgen. groet Rob en Jes

Ruth Weijel

Graag een duidelijk herkenbare foto van "mijn gouwe ouwe"!

Liefs voor hem en jullie allemaal en morgenochtend weer vol goede moed van start zonder al te pijnlijk zitvlees.

Michelle en Ami

Het lijkt alsof iedere dag nog zwaarder is dan de vorige...
Mijn bewondering heeft geen grenzen!
Micha P. - hoe gaat het met jou?

Op naar morgen - de laatste dag!

Groetjes - Michelle en Ami

Heleen

Lekke waterzak? Met wat voor materiaal rijden jullie daar rond : )
Zadelpijn voor het goede doel, goed zo!