Alynbikeride.reismee.nl

Van Askelon naar Jerusalem

Bij dag en dauw zijn we opgestaan. Het fantastische ontbijt was om 5.00 uur. Bij zonsopkomst vertrokken we richting Kiryat Gat. De temperatuur was toen al boven de 20 graden. We fietsten in een rustig tempo om de groep bij elkaar te houden op de snelweg. Ondertussen steeg de temperatuur sneller dan het aantal kilometers.

We reden door tot Bet Guvrin waar de GalgAlyn (de mensen die 1 dag meefietsen) rijders zich bij ons aansloten. De route vervolgde zich met de eerste steile helling. Door een prachtig landschap de vallei van Elah waar de Israelieten bivakkeerden toen David met Goliath vocht.

Na bijna 60 km, na een zeer zware klim werd er een extra stop ingelast. De organisatie heeft toen besloten om vanwege de hoge temperatuur van 40 graden de tocht te beeindigen. Het was niet verantwoord om ons bij deze temperatuur door te laten fietsen. Vervolgens zijn we in bussen gestapt en hebben we de route die we hadden moeten fietsen vanuit de bus bewonderd.

Helaas is het niet gelukt omop de fiets het Alyn hospitaal binnen te rijden. We zijn als gehele groep zingend en dansend naar binnen gegaan. Kinderen, personeel, vrijwilligers, familie en vrienden stonden ons op te wachten. Net als vorig jaar een warm onthaal.

Na het in ontvangst nemen van de medailles was er nog een mooie sluitingsceremonie. De totale opbrengst van Wheels of love 2010 staat op dit moment op $1,700.000. Ze hopen dat dit nog oploopt tot minimaal $2.500.000. Dit is het bedrag wat het Alyn hospitaal per jaar nodig heeft om rond te komen. Een extra donatie is altijd welkom.

We gingen vermoeid maar voldaan naar huis.

Wie gaat er volgend jaar mee?

erica

Van harte gefeliciteerd met het gezamenlijk kunnen beëindigen van deze zware tocht. Een goede afloop dank zij het zo verstandig zijn om het fietsen met deze temperaturen te staken, waardoor de energie zich in het ziekenhuis zelf kon manifesteren. Goed gedaan meisjes en jongens. Ik hoop jullie volgend jaar weer te mogen volgen.

Rob en Jes

We vinden het absoluut groots wat jullie gedaan hebben. En als het ff kan nu nog lekker een paar dagen relaxen in Israel. Nog een fijne tijd de komende dagen. Het is jullie gegund. groet Jes en Rob