Alynbikeride.reismee.nl

Har Gilboa

Wegens internetstress een kort teken van leven vanuit kibutz Sha'ar HaGolan.

Vanochtend vroeg hebben wij weer genoten van een prachtige openingsceremonie onder een stralende hemel in kibutz Sde Eliayahu.

Na het opwarmen van zo'n tien kilometer redelijk vlak, begon het echte werk met een steile klim van 15 km op Har Gilboa. Iedereen redde de klim best redelijk, er bleef slechts 1 schijtertje achter, echter in de afdaling bleek hij heel snel te kunnen racen.

We hebben genoten van prachtige uitzichten op de Emek Jisrael. Na de Jordaan te zijn overgestoken fietsten we verder door de Jordan Valley met uitzicht op de Golan Hoogte.

Het echte hoogtepunt van de dag bestond uit de presentatie van 12 jaar Alyn Wheels of Love gepresenteerd door Brenda Hirsch, director of resources, waarbij op overtuigende wijze werd aangetoond hoe goed het geld wordt aangewend om de kinderen van Alyn weer een plaats in de maatschappij te geven.

Als voorbeeld waren Itay en Tzur aanwezig, de eerste is na het verwijderen van een hersentumor in Alyn zodanig geholpen, dat hij dit jaar in de Challenge (140 km per dag) mee rijdt en Tsur, die bij een terroristische aanslag een kogel in zijn hoofd had gekregen.

Om Brenda's woorden als slot van dit verslagje te citeren en waar het uiteindelijk allemaal om gaat:

We make a living by what we get

We make a life by what we give!

Manja

Fijn dat het vandaag zo goed is gegaan. Succes morgen. In gedachte ben ik steeds bij jullie. Liefs, Manja

Lieve allemaal,
Zoals jullie zien is het verhaal gelukt maar de foto niet, ik weet niet waarom. Ik blijf het proberen.
Succes morgen na deze zware dag, petje af hoor.
Denk aan jullie.
Liefs Daphna

Mirjam Raber

Ben enorm trots op jullie!

Beste thuisblijvers,

Heel erg lief dat jullie de fietsers extra foto ruimte geven.
Zij hebben nu ruimte voor 1800 foto's dus voorlopig kunnen ze even voort.
Blijf ze vooral aanmoedigen maar geen foto ruimte meer geven!

Shira

Het klinkt weer geweldig. Hele veel succes nog de komende dagen!

marion de vries

2 e fietsdag nou dat heb ik geweten voor het eerst een stukje in de bezemwagen gezeten daarna toch de rit uitgereden,het viel iedereen erg zwaar en zitten nu uitgeput maar voldaan achter de computer en gaan zo aan een druzenmaaltijd hoog in de bergen vlakbij Sefad.
de rest van de tekst laat ik aan onze scchrijfster over.
liefs Marion

Jullie zijn kanjers.
Hou vol .
Liefs Betsie

joop weijel

Het zijn enorme hoogteverschillen. Jullie lijken wel klimgeiten. Mijn bewondering. Houdt vol. De finish zal er extra glans aan geven.
Groeten Joop

Ray

see you guys tomorrow Thursday, klim ze, geiten!

Betty H.H.

Wat een fantastische prestatie, kol hakawod !

Lieve allemaal,
Wat zijn jullie ontzettend goed! Ik spin mij suf om straks niet al te veel af te steken bij jullie super conditie.
Ik vind het geweldig jullie zo te zien genieten maar ben natuurlijk ook vreselijk jaloers!!!
Heel veel succes morgen bij de laatste zware klim op weg naar de kinders.