Alynbikeride.reismee.nl

Topdag

De tijd is omgevlogen, vandaag alweer de laatste dag op de fiets.

Van Dor Nasholim naar Jerusalem, weliswaar niet veel kilometers, maar wel killmeters. De bergen rond Jerusalem zijn prachtig, maar o zo steil.

Na zo'n 20 km vals plat te hebben gefietst begon de echte klim die ons van 200 meter hoogte naar bijna 800 meter zou gaan brengen. Door het land van de Filistijnenmet een stijgingspercentage tussen de 6 en 14% onder de brandende zon was dat behoorlijk afzien en werd de uitdrukking naar de Filistijnen gaan ons wel heel duidelijk. Maar iedereen heeft de top bereikt, sommige maakten er een triathlonnetje van, lopen, fietsen en baden (in het zweet).

Op de top was daar weer de geweldige lunch, soep, broodjes en veel water. Er was nog 1 bergje te gaan, samen met de rijders van de off-road en de touring plus nog de 1-dags vliegen (fietsers die alleen de laatste dag mee fietsen) op naar het Alyn Hospital. De klim zou lang niet zo veel kilometers zijn als de berg voor de lunch, maar helaas was de weg hier en daar verticaal neergezet. De Amerikanen begonnen spontaan zigzaggend hun weg naar boven te vervolgen, andere fietsers presteerden het midden op de weg af te stappen en de off-roaders hadden nog steeds het gevoel in de bush te rijden zonder medeweggebruikers, wat resulteerde in veel kunst en vliegwerk om heelhuids boven te komen.

Maar als je daar dan na vijf dagen aankomt, de finishboog passeert en het ziekenhuisterrein op rijdt en daar dan wordt verwelkomd door alle medewerkers en kinderen van het Alyn is het zo ontzettend de moeite waard geweest!

De slotceremonie was weer fantastisch, met als emotioneel hoogtepunt het inhalen van twee voormalige patienten van Alyn ,Tzur en Itay die met de Challenge hadden meegereden.

Er is ruim $ 1,7 miljoen bijelkaar gefietst, geld dat zo goed besteed kan worden voor alle kinderen die de hulp nodig hebben van een gespecialiseerd ziekenhuis als Alyn.

De tocht was absoluut prachtig, maar het doel is nog veel mooier!!!

Dank aan al onze sponsors, dank voor de bemoedigende woorden van het thuisfront, dank aan alle medefietsers die bergen hebben verzet, dank aan Suzy die zoveel Nederlanders op de fiets heeft gekregen, dank aan Micha P. voor alle logistiek, dank aan Mark voor alle mooie foto's. En voor diegenen die ik ben vergeten te bedanken ook bedankt!

Het was geweldig, volgend jaar gaan we weer (11 tot 15 november), liefst met een nog grotere Nederlandse delegatie.

Louk Vos

In twee woorden: FANTASTISCHE PRESTATIES !

Carry Polak

t was fantastisch jullie allemaal echt als een Nederlandse ploeg, veilig binnen te zien komen, KOL HAKAWOD.

joop weijel

2000 jaar geleden heeft er iemend in Jeruzalem gelopen, die zei:"Het is volbracht". De hele wereld spreek er nog over. Dat zal bij jullie ook gebeuren. Mazzeltov.

Pieter Valk

Van harte met dit geweldige resultaat!

Judy Link

Weer zo'n emotionele happening! Dat jullie het allemaal zo fantastisch gedaan hebben ,het geldbedrag dat is opgehaald en de gezichten van de kindertjes .Buitengewoon op alle vlaktes. Geniet van jullie welverdiende rust,sjabbat sjalom, Judy

Ray

Als Israeli in het Hollandse team en dan nog wel als off-road rider was het een blijde verrassing voor mij jullie bij de laatste zware loodjes op verharde weg te mogen ontmoeten en aanmoedigen - jullie hebben het geweldig gedaan als groep, helm af, mazal tov en tot juli '12.

Ruth Weijel

Goede Week!
Wat zullen jullie heerlijk hebben geslapen, nadat je
weer dat geweldige "huzarenstuk"hebben gedaan.
Mazzaltow gewenst een een goede reis terug naar Holland.

Ruth Weijel

Christiane de Waele

Lieve fietsers, bedankt dat jullie door jullie inspanningen niet alleen "a big fat difference" maken voor alle kinderen in Alyn en hun families,maar ook dat jullie zo bij ons,jullie thuisblijvers,een stukje bewustwording brengen en ons de gelegenheid geven een kleine bijdrage te geven. Mijn verontschuldigingen dat ik jullie dit niet TIJDENS de tocht heb gemaild.Heel veel dank ook voor dit leuke webloginitiatief! CdW