Alynbikeride.reismee.nl

Eerste dag on road

Dag 1 Arad -MT Amasa - Arad Rond 9.00 uur kwamen de bussen vanuit een zeer regenachtig Tel Aviv en Jerusalem (waar het met bakken uit de hemel kwam) aan in een zonnig maar heel winderig en koud Arad. Na een rommelige start konden we gelijk aan de bak met een fikse klim en volle wind tegen windkracht 10!! We moesten moeite doen om op de fiets de blijven zitten, we kregen een sterk Mary Poppins gevoel. Dit werd nog zwaarder toen we de berg MT Amasa moesten beklimmen tot 900m. Vlak voor de lunch hebben we nog een extra berg beklommen omdat we de verkeerde kant werden opgestuurd en dat was niet funny. Na een heerlijke lunch reden we langs Tel Arad, een ommuurde 5000 jaar oude Canaanitische stad die vroeger werd gebruikt als tussenstop op de kamelenroute. Vanavond de presentatie van Brenda Hirsch, de geweldig gemotiveerde PR vrouw van Alyn. We waren allemaal zwaar onder de indruk. Morgen weer een nieuwe, hopelijk droge, dag en naar de krater in Mitspe Ramon.

erica

Kanjers zijn jullie... ik word zelf al moe bij de gedachte alleen, dat jullie zo'n zware tocht hebben dit keer. Morgen geen dreigingen, geen harde wind of regen, maar een lieflijk zonnetje en temperaturen rond 25 graden toegewenst. En wegen zoals in Nederland natuurlijk... sterkte en veel succes. En dank voor de mailings.

Ingrid

Hey speedies, dat klinkt als een vliegende start! Hoop dat het zand weer uit de radaren is en zie de foto's - ook eentje van Ron graag ;-) tegemoet!

Ami

Kol hakavod ????? ????? er is alleen nog maar 4 dagen te gaan !

Maurice Meijer

Jullie moeten niet zeuren, want als jullie die storm met windkracht 10 (!) in de rug hadden gehad, dan hadden jullie niet geschreven dat het vandaag zo makkelijk was.
Wij hopen dat jullie verder fijn weer hebben met veel zon en dat het jullie letterlijk en figuurlijk voor de wind gaat