Alynbikeride.reismee.nl

Sandy in de desert

Zand, storm, hagel, regen en ook zonneschijn. ( nog erger dan de 10 plagen). Vertrek 8:30 uur. Even naar buiten om de temperatuur te voelen, 10 graden berekoud,brrrr Alles uit de tas en veel laagjes aan. Even buiten Arad kregen we support van een bedoeïenen hond. Lief, mager wit hondje. Na 50 kilometer meerennen is hij gefêteerd op water en schnitzels en door de on road in de auto gezet en geadopteerd door een van de fietsenmakers. Veel wijsheid van de moeder van Marja " van grauw naar blauw" (de lucht) later werd het " van blauw naar grauw". Stromende regen met flinke tegenwind maar iedereen fietste gewoon door, natter konden we toch niet meer worden. De omgeving is in een woord indrukwekkend. Geweldige kleuren van de woestijn, met zelfs hier en daar een stukje groen en we kwamen zelfs langs een oase. Vera E. kreeg een lekke band, na het wisselen was het ventiel stuk. Wie heft het ventiel stuk gemaakt? We geven vanavond allemaal licht omdat we langs de kerncentrale van Dimona zijn gereden. De lunch hadden we in de prachtige Magteesh krater. De zon scheen eventjes lekker. We hadden nog geen flauw vermoeden wat ons nog te wachten zou staan. Het begon met een vals platje maar al snel werd het vals plat een helling van 13% en een stijging van 900 meter over 6 kilometer. Halverwege begon het heel hard te regenen en te stormen. Binnen no time waren we voor de tweede keer drijfnat. De klim verliep verder voor iedereen voorspoedig. Na nog een flinke afdaling reden wij Yerucham binnen en verblijven nu in een groot guest house. Lieve sponsors en supporters we krijgen het niet voor niks maar doen ons uiterste best. Tot morgen en ze zeggen geen regen!

Lea Tropp

Manja zei:'Als het maar niet regent". Nu regent het toch.Ik kan niet zeggen hoeveel bewondering ik voor jullie allemaal heb.
Jullie zijn allemaal mensen met een enorm doorzettingsvermogen.
Ik ben trots op jullie allemaal, maar stiekem het meest op Manja

Sylvia Kuin

Respect was er al, maar is nu weer een stukje groter. Regen, kou, storm.... jullie worden wel op de proef gesteld. Hou vol allemaal, alles komt goed. Manja, je bent een toppertje!

Shira

Wow, regen, kou, storm...ik doe het jullie niet na. Heel veel succes vandaag. Hopelijk vandaag weer een zonnetje aan de hemel. xx

Debora

lieve mensen, allemaal heel veel succes vandaag, we zullen duimen voor zon en geen regen.

Haye

Succes met de fietstocht! Wij zijn hier in het noorden van Israel blij met de regen (meer dan 50 mm in 24 uur) maar ik kan me voorstellen dat het tijdens het fietsen minder fijn is.

Hans en Céline

Moed houden, volgend jaar zal het weer ZEKER beter zijn!!
Er komen nog steeds giften binnen, dus de thuisblijvers leven met jullie mee.