Alynbikeride.reismee.nl

Dag 4 Rolling Hills

Om 7:45 uur met een mooi zonnetje vertrokken. We hebben er zin in. Nog even de mouwtjes aan, zo vroeg in de woestijn is het nog fris. Onderweg zien we grote plassen water van de afgelopen dagen. We krijgen nog een paar spetters maar dan is het toch echt over en rijden we alleen nog maar in de zon. Vandaag fietsen we van Mitzpe Ramon naar Be'er Sheva 92 km. We passeren de kibboets waar Ben Goerion woonde (Eerste president van Israël). De eerste pauze is Bor Havarin, een oude put gebouwd door de Nabateërs. In de zon fietsen we verder op road nummer 40 met wijngaarden langs boerderijen die wijn olijfolie en geitenkaas produceren. We lunchen in Golda's park ( Golda Meir). Er zijn veel kinderen op schoolreis, Joodse, Arabische en Druzen kinderen. Ieder jaar komen van over de hele wereld kinderen naar Israël voor een educatieve vakantie, voor de kinderen van Israël was er niets. Door een initiatief van een aantal mensen kunnen nu ook de kinderen van Israël een week op reis. De Alyn hond heeft zijn baasje terug gevonden, hij bleek gechipt en hij wordt vanavond in Be'er Sheva opgehaald door zijn dolgelukkige baas uit Arad. We gaan zo weg naar een gala avond, casual gekleed om het feestje van de 13 de wheels of love te vieren. De barmitswa van Alyn. Morgen vertrekken we om 6:45 naar Jerusalem, waar de kinderen van Alyn op ons wachten. Dit verhaal komt misschien wat later op het blog.

Joop Weijel

Hoewel ik de sluitingsceremonie al heb meegemaakt, heb toch genoten van van het verslag van de vierde dag. Ik heb echt heimwee gehad dat ik er niet bij was. Ik heb me echt voorgenomen om als de omstandigheden het toelaten het volgend jaar mee te doen. Allemaal geluk gewenst met het resultaat. Joop