Alynbikeride.reismee.nl

Inschrijven

Vanochtend om 10.00 met een groot deel van de Nederlandse groep gearriveerd bij het Alyn ziekenhuis met de fietsen. Vol enthousiasme naar de kelder van Alyn om de fiets door een van de geweldige fietsenmakers in elkaar te laten zetten. Maar ho, ho, even rustig aan. Eerst naar boven om je te laten registreren en dan pas de fiets. Boven worden we met veel enthousiasme en warmte ontvangen door een heleboel vrijwilligers. Met sommige is het een warm weerzien. Er staat koffie en thee, koek en fruit, het ontbreekt ons aan niets. Met een tas vol spullen naar de fiets. De fietsen worden snel en vakkundig in elkaar gezet. Als iedereen zijn fiets in de rekken heeft geplaatst maken we nog een mooie groepsfoto met een paspop als middelpunt. Dan staat er een korte tour gepland op mount Herzl. We lopen langs de graven van bekende Israelische politici: Rabin, Shamir, Golda Meir, Teddy Kolek etc. Natuurlijk staan we stil bij het graf van Theodor Herzl de stichter van het idee dat de Joden moeten kunnen terug keren naar Zion (het Zionisme). Heel indrukwekkend zijn ook de vele vele graven van hele jonge soldaten die omkwamen in een van de afgelopen oorlogen. Heel verdrietig wordt je daar van. Daarna met zijn allen geluncht in Machanee Yehuda, een grote markt midden in Jeruzalem. "s Avonds kwam een deel van de groep bijeen voor een fantastische BQ en maaltijd bij Yaron en Silvy. Het was een mooie dag met een alweer een fijn groepsgevoel. Nog twee dagen dan gaan we van start!

Lea Tropp

Lieve fietsers en in het bijzonder Manja, heel veel succes,
In gedachten fiets ik met jullie mee.

Lou Polak

Na maanden van voorbereiding komt het startsignaal echt dichtbij. Leuke verslagen waren het en nu een mooie groepsfoto. Duidelijk is dat "band"een belangrijke rol speelt; de onderlinge band van jullie als deelnemers, de band met Alyn en uiteraard straks de voor- en achterband.
Veel succes !

Betsie van Rijn

Heel veel succes allemaal en plezier .

Eva Bouwman

Heel veel succes en vooral veel plezier!

Cor en ada

Lieve Daphna, klinkt heel goed allemaal! Veel plezier.