Alynbikeride.reismee.nl

Going south!

Om half negen vertrekt de Alyn karavaan, prachtig weer en een windje. We verlaten Yeruham via de zuidkant van de stad. We passeren Merhav Am, de eerste religieuze nederzetting in de Ramat Negev regio. We rijden voorbij Sde Boker, gesticht in 1952. Zoals Ben Gurion wenste, is na zijn overlijden zijn huis precies zo gelaten als het was in 1973. Het is sindsdien een bezoekerscentrum. We rijden richting het westen en beginnen aan een klim van 850m en 5km lang. We passeren de Ramon Air Force Base en vervolgens Nafcha gevangenis, wij weten wel waar ik liever zou zitten. Na nog een klim van 850m lunchen met z'n allen op kleden en in de schaduw. We eten soep, broodjes en drinken thee. Er is fruit en voldoende water. Er is een korte speach van een leger officier die parallen schetst tussen het leger en Alyn. Er is bij beide toewijding, verantwoordelijkheid en liefde in overvloed. Zijn speech was indrukwekkend. Dan is er de keus: nog 22km verder fietsen of nog even in de schaduw blijven. Een deel van de groep blijft in de schaduw en doet Yoga oefeningen en een deel fietst nog via een vals plat en een berg de 22km. Vervolgens gaan we onderweg naar Mitzpeh Ramon. Deze stad ligt op de noordelijke cliff van de Ramon krater. Hier ontmoetten wij de off road rijders. Hier stond weer allerlei lekkers klaar en als verrassing een heerlijk koud biertje. Na een heerlijke douche een korte rit met de bus naar een legerbasis, waar alle leger officieren worden opgeleid. Hier een indrukwekkend praatje over kinderen van Alyn die trainen om 1dag te kunnen deelnemen aan de Wheels of Love. Morgen gaan we verder Zuidwaarts.

Carry Polak

fantastisch, wat een belevenissen. Wat zien en horen jullie veel op zulke bijzondere plekjes in Israel voor dat jullie je einddoel halen, de echte apotheose over 3 dagen!!!!! keep going...................

Tamara Levie

Wederom veel bewondering voor jullie. Blijf jullie volgen.
Succes Marja,Joeda,Micha, Suzy, Lior, Eddy, Marion en alle anderen.????????????????????????????????

De suikertantes

Hoi Daphna,

Wat een avontuur. Vanuit Leiden wensen we jou en je fietsmaten heel veel succes met de laatste fietsloodjes.
We vinden jullie kanjers.

Je collega's uit het LUMC

Hans en Céline

Wat hebben jullie weer veel bergen verzet, letterlijk en figuurlijk! Nog even volhouden, en dan wacht een feestelijke ontvangst in Alyn.
Er zijn nog heel wat giften voor jullie binnengekomen.
Geniet nog en daarna een goede terugreis gewenst,
Hans en Céline