Alynbikeride.reismee.nl

Dag 3 Mitspeh Ramon - Kibbuts Lotan

Vanochtend begon de dag al heel goed met een super ontbijt.

Dus theoretisch konden we er tegenaan. Maar het zou nog een hele klus worden.

Van de 150 on road rijders stonden er slechts 110 bij de start.

Een aantal had gekozen voor een verwendagje in Mitspe Ramon.

Voor ons, de “die hards” stond een lange tocht van meer dan 100 km(103) te wachten. We begonnen met een schitterende afdaling door Machtees Ramon.

Maar we moesten niet heel lang wachten totdat de eerste heuvels en zelfs bergen

voor ons opdoemden. Om jullie een idee te geven: Mitspe Ramon ligt op een hoogte van 838 meter en ons doel is om tot -427 mtr. op woensdag te dalen om uiteindelijk aan het eind van de week weer op 827 mtr. In Jeruzalem in het Alyn Hospital te eindigen. Tijdens onze rit werden we overweldigd door de schitterende kleuren van de natuur. Ook zagen we veel wadi’s, die in de winter plotseling vol kunnen lopen met water en een gigantische kracht kunnen genereren. ( zie facebook van Steve Zerobnick video van de negev)

Morgen gaan we weer een tocht van 100 km maken naar de Dode zee, waar we in Ein Bokek zullen overnachten.