Alynbikeride.reismee.nl

Dag 5 Up hill

image
Het zou de laatste dag worden van onze 5 dagen door de Negev voor de kinderen van Alyn.
Hoe voel je je na 4 dagen achter elkaar fietsen, waar je nog een vijfde dag aan toe moet voegen.
Een dag die de zwaarste wordt want we gaan van de Dode Zee – 400 meter naar Jerusalem + 800 meter.
Dus echt wel een gespannen start.
Eerst een stuk met de bus naar onze fietsen en dan op pad.We zouden beginnen met 28 km klimmen tot de lunch.

Na 9 km al een stop. De weg die wij moeten fietsen, moest nog vrij worden gemaakt van verkeer. Er stond al een file door ons, dus die moest eerst doorgelaten worden.
Deze weg naar Jerusalem was nog nooit aan beide zijden afgesloten geweest Voor al het verkeer. Nu wel voor Alyn.
Na deze stop begon pas het echte werk, we moesten 800 meter klimmen. Op zich ging het ons goed af, maar het was wel lang, zwaar en heet. Gelukkig was er bij de top een stop. Even bijkomen.
Toen nog 10 km naar de lunch, ook weer klimmen maar nu was het niet zo lang en slechts + 250 meter.

image
Om veiligheids redenen konden we niet door Oost-Jerusalem fietsen. Dus alle fietsen ingeladen en wij in bussen.

Dat was dus een meevaller, want dat scheelde nog al wat nieuwe klim partijen naar Alyn

Hierdoor restte er nog maar 14 km voor de finish bij Alyn.
Dus je ziet maar weer, de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

De 32 deelnemers van Nederlandse origine verzamelde zich voor de finish, om zoals bij de elfstedentocht gelijk te eindigen.

Het fietsen zat er op, voldaan en nog monter aan het eind van deze geweldige ervaring, met een fantastische Nederlandse ploeg, een voortreffelijke organisatie en een onvergetelijke ervaring rijker.

Waar doen we het allemaal voor? Het gaat niet om het fietsen, het gaat om al die vaak zwaar gehandicapte kinderen, die ons met blije gezichtjes ontvangen en die zoveel zorg en aandacht nodig hebben. Kinderen uit alle groepen van de Israelische samenleving.

Vervolgens de afsluitingsceremonie.Waar kinderen fietsend langskomen met vlaggen van alle deelnemende landen. Er wordt een award uitgereikt aan 10 kinderen die drie maanden hebben getraind om binnen hun eigen mogelijkheden mee te fietsen met de Wheels of Love.

Het is moeilijk over te brengen, maar de Wheels of Love geeft je een heel wa gevoel.

Misschien kunnen jullie je voorstellen als 400 fietsers, politie, vrijwilligers, staf, ouders en kinderen, onder aanvoering van Rochele, in haar rolstoel, afsluiten met het Hatikva.

Tot volgend jaar!

Betty Heertje-Halberstadt

Ik geniet van jullie verhalen en foto's !
Mooi dat je met zoveel enthousiaste mensen nog meer de aandacht vestigt op het bijzondere werk dat het Alyn Hospitaal voor zoveel gehandicapte kinderen doet.
Kol Hakawod !

erica

Ik heb meegehijgd hoor... Maar gelukkig, geen enkele narigheid en iedereen is veilig aangekomen. Hoop dat het een groot feest is geworden. En goede resultaten. Is het iets om voor volgend jaar reclame te maken voor speelgoedjes voor de kinderen? En zachte teddybeer of een pop met slaap-oogjes? Of zoiets? Of smoezeldoekjes? Of iets dergelijks?

Betsie

Wat een mooi gezicht al de foto's en wat jullie gedaan hebben gefeliciteerd .

Chris van Beem

Ben blij dat alles goed is gegaan. Gefeliciteerd.!!! ????????????

marion

Lieve allemaal die ons hebben gevolgd het was weer zwaar maar onvergetelijk om het weer mee te maken.de aankomst bij alyn was overweldigend met alle kinderen en families die je een medaille omhangen dan hou je het niet met droog.hopelijk is het mij gegeven om volgend jaar weer mee te fietsen want ik kan wel zeggen het is verslavend liefs marion

Adrienne Kwak

Met bewondering jullie tocht gevolgd. Complimenten! En een behouden terugreis voor TEAM Holland!

Mirla

Ik was erbij, bij de aankomst in Alyn, door mijn eigen handocap kan ik niet meefietsen maar wel jullie , samen met de kindjes ontvangen. Wat was ik trots, daar stond ik met natte ogen, werd zowat door het hele team omhelst. De natte ogen zijn de hele avond gebleven, in het ziekenhuis, bij de koffie en vooral bij de 'eindceremonie, waarik het voorrecht had om naast de 'oganisatie' te zitten. wat een bewondering voor iedereen, wat zo fantastisch was, iedereen gunde de anderen alles, en die ontzettend moedige kinderen die meegefietst hadden ... het wwas een geweldige ervaring, ik raad het iedereeen aan, als je niet kan fietsen, kom naar de intocht``1111 xxxxxxxxxxx