Alynbikeride.reismee.nl

De eerste dag

Vanochtend om 6.15 uur toen wij de fietsen in de bus laadden, twijfelden we of het wel door zou gaan. Het had bijna de hele nacht geregend en geonweerd. Toen wij in Rosh Pina aankwamen ging de zon schijnen. Het bleek dat de regen zeer lokaal was geweest. Toen alle deelnemers er waren begon om 9.30 uur de openings ceremonie met een welkomswoord, tefillat haderech en het hatikwa. Om 10.00 uur begon de on-the-road groep met de tocht. We gingen een hele tijd down hill met heel mooi weer en zeer warm. In de Hulla valei waar we omhoog moesten was het schitterend. Het klimmen viel nog mee. Opeens sloeg het weer om en kregen we een fikse hagelbui over ons heen. We waren allen drijfnat. Doordat Mark de bandana van een andere deelnemer in zijn kettingkast kreeg brak zijn versnellingsmechanisme. Hij werd opgehaald met een auto. Tijdens de lunch is zijn fiets hersteld. Na de lunch voegde de touring groep zich bij ons. Daarna hebben door prachtige landschappen gefietst zowel bergen op als af. Het weer was redelijk. Na de middagstop kwamen we Max tegen die de Off-road route doet. Hij vind het niet te zwaar helaas had hij wel een lekke band. Ook Mauritz had een lekke band. De laatste 5 km waren berg op en heel steil. Het was echt voor ons allen afzien. We hebben het allen gehaald en zijn heel tevreden. Nu lekker douchen en dineren.

Groetjes van ons allemaal.

erica

Dus toch op de fiets hè.Israel is voor mij nog steeds een magisch landschap. Door de heuvelachtigheid kun je zó ver zien, mijlen en mijlen ver. Geniet maar, ik hoop dat jullie toch mooi weer houden en geen pech meer hebben.

Lea Tropp

Gefeliciteerd allemaal met het volbrengen van de tocht op deze eerste dag. Het viel niet mee hé!
Ik heb heel veel bewondering voor jullie.
Succes morgen.

Leni en Maurice Meijer

Vanmorgen vroeg hebben wij al naar de lucht gekeken en voor jullie geduimd dat het droog zou blijven. Maar zonder succes.
Maar troosten jullie je met de gedachte, dat wij in Jerusalem ook wat regen hebben gehad.
Verder veel succes en geniet. Leni en Maurice.

Ayelet

En, hoe was de eerste dag? Volgehouden?
Echt ontzettend jammer van het weer, jullie willen natuurlijk zon!
Ik blijf voor jullie allemaal duimen dat het morgen beter weer wordt, al is er 1 troost: in Nederland giet het ook..

Lieve allemaal, en mama in het bijzonder, nog heel veel succes en ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat ik trots op jullie ben!
Heel veel plezier nog, XX Ayelet

Simona Forman - Krant

Heel knap hoor zo op de eerste dag!!
Ik blijf jullie volgen.
Daph en Manja:
Het was echt gesellug gisteren!!!

Lidy Tropp

Heb de hele dag geduimd en wat heerlijk dat het met mooi weer begon.Jongens volhouden en ik volg alles.
Voor allemaal liefs en sterkte,Kol Hakawot.Liefs Lidy

Shira

Super goed gedaan allemaal. Hopelijk blijft het de komende dagen wel droog. Succes morgen.

Liefs,
Shira

irene

Goed hoor, de kop is eraf!!!
Benieuwd hoe het verder zal gaan; zet natuurlijk positief in!!

Succes en geniet van alles, kus \irene

Liad

goed gedaan allemaal!!!
veel sucses de anderen dagen en hopelijk is/ word het weer beter.

en mama tot zaterdag en we missen je allemaal heel erg.

liefs Liad