Alynbikeride.reismee.nl

3e dag van Kfar Giladi naar Hispin

Om half acht staan we start klaar buiten in de stromende regen! Na een korte modderige afdaling van 200 meter rijden 10 km naar de plaats waar de Banjas begint. Een van de drie bronnen van de Jordaan ( andere twee bronnen zijn Dan en de Hatsbani uit Libanon) . Vanaf deze plaats beginnen we met de langste klim van deze reis: een klim tot 1500 meter over een lengte van 20 km. We reden in een dichte misten in een ijzige kou. Na deze klim kwamen wij aan in Massade, een Druzendorp,waar wij een tussenstop maakten. Deze Druzen heben mystische godsdienst waar ze niemand iets over vertellen. Deze pauze duurde veel te lang waardoor wij allemaal erg afkoelden en het heel koud hadden. We hoorden daar dat op de Hermon de eerste sneeuw was gevallen en dat de weg er naartoe was afgesloten. Van daaruit beloofde men ons een 'more or less' vlakke weg, maar het was'less than more' naar het centrale fruit pakhuis in Ortal. Gelukkig klaarde het op en konden we goed doorfietsen en genieten van de mooie natuur op de Golan. aan beide kanten van de weg stonden borden met mijnenvelden, en uitgebrande tanks die dateren nog van voor 1967. Bij Ortal de linkerweg die ons langs de Syrische grens voerde, met een flinke klim en uitzicht op Kuneitra. Van daar het kamp van de United Nations zien en daarachter zagen we de Syriers vrolijk rondrijden. Omdat het op die heuvels zoveel waait hebben de Israeli's daar een heel windmolenpark neer gezet. Ook konden we de Israelische legerposten zien waaruit zij ieder vliegtuig dat in Damascus opstijgt meteen kunnen spotten. Vandaaruit namen we een hele stijle afdaling waarin een van de fietsers een snelheid van 78km per uur heeft gehaald. Aan de rechterkant zagen wij allemaal fruit boomgaarden en dit alles met een straffe tegenwind windkracht 8. Aan de rechterkant zagen wij het meer van Galilea in de verte waar vandaag 3cm water bij is gekomen, dus dat is het goeie nieuws. Het moet nog 5 m stijgen maar liever niet tijdens ons bezoek. Na 88 km kwamen we aan in Hispin waar we overnachten, een midrasha. De touring groep slaapt in Ein Gev vanavond. Morgen hopelijk mooi weer voor de afdaling naar El Hama, de warme waterbronnen die de Romeinen ook al hadden ontdekt. In het westen van El Hama is een grote krokodillenfarm waar we ook langs komen, wie weet kunnen een paar vervelende Amerikanen daar achterlaten. Er zijn nog 3 andere Nederlanders op deze tocht: de zoon van Aron Colthof, de zoon van Manfred Gerstenfeld, Daniel Italiaander en Moshe Moscowitz.

Groeten van ons allen

De Karo's

Super dat jullie na zo'n dag nog de koach hebben om ons op de hoogte te houden. We volgen jullie op de voet. Helaas komt de tocht nog niet uitgebreid tersprake in de Israelische media. Dat komt wellicht wel Donderdag bij de finish. Hou vol en geniet...

Nicole

Nou Manja, ik heb het allemaal gelezen en ben zeer onder de indruk. Ik wens jullie allemaal heel veel succes en ik zal aan jullie denken in het koude Nederland (vanochtend 4 gr.C.).
Ook de groetjes aan Daphna, Micha, Suzy en de rest (die ik allemaal niet ken....)
xxxxx
Nicole.

Lea Tropp

Ik vind jullie echt helden, dat jullie deze tocht volbracht hebben.
En wat een goede beschrijving van de tocht, alsof wij er bij zijn.
Zet hem op morgen. De groeten voor allemaal en een kus voor Manja.

erica

Dat landschap van Israel.... onverslaanbaar hè. En dat alles in je opgenomen bij zulke temperaturen en dat weer... Bedankt, ik was er even bij. Het is een lang verslag dit keer. Ik hoop dat jullie morgen even kunnen stoppen en in de warmwaterbronnen lekker even mogen bijkomen.
Sterkte de komende dagen allemaal

Leo en Madelon

Wat een boeiend verslag. En wat een prachtige indrukken van het landschap. Veel succes in de verdere tocht en breng het a.u.b. heelhuids tot een goed einde (ietsje minder hard is ook niet erg).

Shira

Hoorde al dat het vandaag een zware tocht was. Goed dat jullie het toch allemaal hebben volbracht. Hopelijk blijft het de komende dagen droog. Succes nog.

Fransje

Fantastische verslagen. Wat jammer voor jullie dat het net nú regende. Ik bewonder jullie allemaal zeer. Nog heel veel succes de laatste dagen!

Micha en Felien Neuhaus

Toch een goede beslissing van ons om niet mee te gaan. Wij hadden dit echt niet gekund. Kol Hakavod voor jullie allen. Wij doen deze tocht gewoon met de auto volgend jaar augustus samen met alle kinderen en kleinkinderen en dan zullen wij zeggen dit hebben Oom Mark en Tante Vera helemaal met de fiets gedaan in de regen. Krijgen ze nog meer bewondering voor jullie. Hopelijk hebben jullie vandaag mooi weer en warmen wat op. Groetjes aan Danny Gerstenveld.

Lidy Tropp

Wat een mooie verslagen allemaal.Ik vind jullie echt geweldig.Vandaag schijnt de zon en ik ben gewoon blij voor jullie.De weersberichten zijn goed tot het eind van de week dus,fietsen maar.Liefs voor allemaal en speciaal voor onze Manja.
Lidy

Leni en Maurice Meijer

Lieve dochter, beste allemaal,
Jullie leveren een fantastische prestatie en dit allemaal voor het goede doel. Daphna zijn jullie en de telefoon weer opgedroogd? Zodat je contact met de buitenwereld kunt houden? Wil je ons nog even vertellen hoe laat jullie morgen=ochtend uit Modi'in vertrekken dan staan we zo vroeg aan de start om jullie allemaal uit te zwaaien en dan komen we ook bij de finish in Jerusalaiem. Geniet ervan en heel veel plezier!

Groetjes Leni en Maurice.

mirjamrr@comedytrain.nl

Met een dikke trui aan en de verwarming hoog bewonder ik jullie! Leuk om het verslag te lezen. Veel succes, ik zal een anti -regendansje voor jullie doen.

Nadav Joosten

Lieve mama,
Ik ben nu bij oma en heb het heel gezellig en ik hoop dat je vandaag wel goed weer had. En ik hoop dat je snel weer voor ons kookt want je kan het veel beter dan papa liefs van Nadav

Vera Karo

Wat een geluk dat het weer vandaag goed was.
Maar bij de foto's zag ik toch dat jullie plezier hebben want zelfs onder de parapluie lacht Daphna !
Veel plezier vanavond en een goede reis morgen.
Ik hoop niet dat de laatste loodjes het zwaarst wegen.
Groetjes van Vera.

Lea Tropp

Morgen de laatste dag. Zet hem op. Zal de hele dag aan jullie denken en in gedachten mee fietsen.
Morgen en groots onthaal in een zonnig Jeruzalem.
Pas goed op jullie zelf, zodat jullie veilig de finish bereiken.
Liefs voor allemaal

Ita Vos

Hoi Lieve luitjes,
Leuk jullie gisteren te hebben gezien allemaal. Jullie hebben een leuk team en geweldige sfeer! We zijn hier allemaal apetrots op jullie. Ik zie jullie vandaag in Jeruzalem en heb er zin in! Yoav is helemaal blij dat Manja en Daphna vanavond hem in bad gaan doen (haha) Zet 'm op en sterkte vandaag! Morgen mogegn jullie uit slapen maar niet te lang want we gaan uitgebreidt ontbijten!!!
Kus, Ita