Alynbikeride.reismee.nl

5e dag van Modi'in naar Jerusalem Alyn Hospital

We vertrokken na een zeer kort ontbijt met bussen van Netanya/Shefayim naar Modi'in. Helaas hadden we meer dan een uur vertraging door het drukke verkeer. Modi'in is net zoals Almere een hele nieuwe stad. Modi'in heeftveel verschillendemoderne bouwstijlen. In Modi'in stonden de 250 extra deelnemers die alleen deze laatste dag mee fietsten de 'Galgalyn 1-day riders' al klaar. De Burgermeester van Modi'in opende deze dag. Na zijn toespraak vertrokken de 650 fietsers bij een temperatuur van 32 graden. Er warendeelnemersmet handbike, tandem en ligfiets. Het eerste deel voerdelangs Latrun op een goed begaanbare weg. Vervolgens reden we langs Nachson en Bako'a richting de Nachson junction (120m hoog). We reden richting Ta'oz en Tarum over de 'Road of the Brave'. Deze weg is aangelegd in 1948 om een alternatieve route te maken richting de hoofdweg naar Jerusalem die destijds gecontroleerd werd door het Jordanese leger. Via de Shimshon junction gingen we richting Eshtaol om te beginnen aan de klim naar Jerusalem. We reden door de bossen van de bergen rondom Jerusalem en roken de Pijnbomen. Het was een zware klim waarvan velen van ons deze gedeeltelijk lopend moesten afleggen. Onderwijlkeken wenaarhet prachtige uitzicht op de bergen. Al rijdend door de gevallen bladeren van de Pistacia bomen in Ksalon en Eitanim beklommen we verder de bergen richting Tzuba (750m hoog). Voordat we doorreden naar Ein Kerem hadden we een prachtig uitzicht op Jerusalem. Op deze plek sloot zich een groep van ongeveer 25 kinderen bij ons aan. Waaronder 1 meisje van 12 jaarmet een handbike. We begonnen aan onze laatste steile en zwaarste klim naar het Alyn Hospital. Hier werden we door de kinderen en de medewerkers met groot onthaalontvangen. Als groep zijn we zingend over de finish gereden. We hebben het afgelopen jaar getraind met de Nederlandse groep we hebben eenzeer hechtte band opgebouwd. Het was een zware maar fantastische fietstocht en voor iedereen die van fietsen houdt en het Alyn Hospital een warm hart toedraagt zeker aan te raden. ALYN bedankte tijdens de ceremoniealle sponsoren en het thuisfront van de deelnemers.

We hopen volgend jaar op nog meer Nederlandse deelnemers.

L'SJANA HABA B'JERUSALEM (volgend jaar in Jerusalem).

Groeten van Micha Polak, Mark en Vera Ejlenberg, Max Wolf, Kamal Zabidat, Amrita Kraakman, Shimon Schabracq, Ami Friedam, Gerrit Harmsen, Maurits Themans, Marga Tietz, Suzy en Micha Raber, Daphna Karo en Manja Joosten

Cool

erica

Een felicitatie in drievoud waard, dat dit op zo'n manier volbracht is. Bedankt voor de sfeerbeschrijving en ook over de omgeving van Jerusalem.
Ik feliciteer de hele groep en wens iedereen een goede reis terug en een goede thuiskomst.
Bedankt voor de uitgebreide verslagen.

Jose van Weelden

Was de link even kwijt, maar gelukkig nu alsnog de verhalen en foto's kunnen bekijken. Erg indrukwekkend. Zo'n pech met het weer en zo enthousiast doorgezet! Iedereen van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie!!
Groetjes José